Didaktička tabla – „Otkrivalica“
Didaktička tabla – „Otkrivalica“

Koliko puta Vam se desilo da za neku igračku date veliku količinu novca, poklonite je detetu, a ono se zaigra sa kutijom, etiketom, flašom, ključevima i sličnim predmetima koji ne spadaju u kategoriju igračaka? Stoga, mi smo došle na ideju da, ono što je deci interesantno, objedinimo i napravimo edukativno sredstvo za igru i učenje kroz igru. Edukativna igračaka može biti u vidu kutije, table ili knjige. Zašto bismo davali velike količine novca za industrijski proizvedene igračke kada je za ovakvu vrstu igračaka potrebno malo vremena, volje i mašte jer sve potrebne materijale svako od nas ima u kući.
Ono što je, takođe, dobro i deci veoma interesantno jeste raznovrsnost koju ovakve igračke poseduju, i samim tim, deca se ne zasite i kratkom roku. Velika prednost ovih sredstava za igru što ih možete napraviti tako da dete kroz igru uči, istražuje i proširuje svoja znanja, kako intelektualna tako i motorička. Mogu se koristiti flaše, činije, čepovi, stari telefoni, boce šampona, kupki, krema, materijali od majica, pantalona, krpa, prekidači, utičnice, brave, ključevi i mnoštvo drugih predmeta koji nam stoje u kući, a ne koristimo ih. Tablu, kutiju ili knjigu možete napraviti da bude tematska npr: godišnja doba, žibotinje, biljke, matematičke... Od flaša se mogu napraviti cevi različitih boja kroz koje deca mogu provlačiti čepove. Od materijala se može skrojiti i formirati razmo voće i povrće kao i bašta, drvo, zemlja gde će deca imati priliku da „sade i beru“ plodove. Rajsferšlusi sa starih suknji, haljina, pantalona su deci veoma interesantni, a oni su veoma korisni u razvoju fine i grafomotorike što kasnije doprinosi pravilnom držanju olovke. Ovakve igračke koje sami napravite sadrže mnoštvo predmeta i materijala koji su deci inače „zabranjeni“ i to je ono što deci privlači pažnju.
Ono što smo mi, vaspitači, zapazili kao veliki napredak kod dece, posebno jaslenog uzrasta je razvoj i usmeravanje pažnje, tačnije deca dvogodišnjeg uzrasta su se sadržajima didaktičke table igrala značajno duže nego što inače traje zaokupljenost igračkama na tom uzrastu. Isto, vredno napomene je napredak u razvoju fine motorike -manipulisanje različitim materijalima koje angažuje dečje prste - koja je vrlo važna u kasnijem uzrastu i pripremi za pisanje i crtanje. Takođe, dobrobiti za decu su igrovni karakter razvoja, učenja i otkrivanja putem čula, celokupan pristup svim aspektima razvoja. Sadržaji edukativnih, ručno izrađenih igračaka u kućnim uslovima pružaju mogućnosti za funkcionalnu igru, sticanje saznanja i iskustava o predmetima i materijalima iz okoline, istraživačkog karaktera.
                                                                       

Marija Ignjatović, medicinska sestra – vaspitač
                                                                                                                          PPU „KINDERGARDEN“

Pehar, pet  velikih zlatnih medalja i pet diploma za Kindergarden
Značaj odnosa vaspitača i dece